Про затвердження алгоритму дій працівників школи при виникненні надзвичайних ситуацій.
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, ТУРИЗМУ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
ДОБРОСЛАВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ВОВКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ
ДОБРОСЛАВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(ВОВКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ)
НАКАЗ
30.03.2023 р. с.Вовківське Одеської області № 32-ОД
Про затвердження алгоритму дій
працівників Вовківської гімназії
при виникненні надзвичайної ситуації
Відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, постанови КМУ від 30.10.2013 № 841 «Про затвердження Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій», наказу ДСНС України від 12.07.2016 № 335 «Про затвердження Примірного переліку документів з питань цивільного захисту, що розробляються центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання», наказу МОН України від 15.08.2016 № 974 «Про затвердження Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України», наказу МОН України від 21.11.2016 №1400 «Про затвердження Положення про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту», та з метою забезпечення безпеки учасників навчально-виховного процесу, захисту від впливу надзвичайних ситуацій
НАКАЗУЮ:
- Затвердити алгоритм дій працівників Вовківської гімназії при виникненні надзвичайної ситуації (додаток 1)
- Затвердити шляхи евакуації дітей та працівників закладу освіти (додаток 2)
- Розподілити обов’язки серед працівників гімназії щодо швидкого реагування при виникненні надзвичайної ситуації та негайної евакуації до укриття (додаток 3)
- Класним керівникам 1 – 9 класів , та вихователю ГКП Вовківської гімназії :
- Ознайомити учнів класу з діями під час сигналу «Повітряна тривога» та іншими надзвичайними ситуаціями
- Спланувати та провести навчальну евакуацію до укриття затвердженими шляхами
- Проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу з дітьми та їх батьками щодо поводження в укритті
- Ознайомити батьків з їх діями під час повітряної тривоги
- Заступнику директора Ольховській Р.Ф., Наумовій Т.В.. довести до відома алгоритм дій вчителів.
-
- Ознайомити технічний персонал з діями під час повітряної тривоги та надзвичайної ситуації.
- Слідкувати за вчасним відкриттям аварійних виходів
- Контроль за виконанням наказу залишаю за собою
Директор Ігор ІЩЕНКО
З наказом ознайомлені
Додаток 1 до наказу Вовківської гімназії від 30.03.2023р № 32 од
Алгоритм дій працівника Вовківської гімназії при виникненні надзвичайних ситуацій
При виникненні пожежі 1.Доповісти про виникнення пожежі черговому адміністратору, та директору навчального закладу. до 30 сек. 2.Отримати у чергового сторожа ключі (взяти з шафи ключі від запасних виходів), та відкрити всі запасні виходи адміністративного корпусу. до 50 сек. 3.Подати сигнал (три довгі дзвінки) на проведення евакуації учнів та працівників з ліцею. При можливості оповістити голосом через радіомережу, або особисто голосом . Три довгі дзвінки, (механічний дзвінок) та команди голосом. Приклад: Увага Всім!!! Сталася пожежа , проводиться евакуація, всім негайно покинути приміщення. до 10 сек до 2 хв. 4.Під час евакуації знаходитись на проході і направляти потоки учнів до запасних виходів, не допустити при цьому перехрещування потоків між собою. Учні з лівої сходової клітки на лівий вихід з правої сходової клітки на правий вихід. 5.Надавати допомогу (при можливості виходячи з ситуації) в евакуації матеріальних цінностей та архіву директора навчального закладу. 6.Надати допомогу пожежному розрахунку в організації гасіння пожежі (при можливості вказувати) шляхи підходу до епіцентру пожежі та інше)
Дії при виявлені ртуті а) виявленні великої кількості ртуті 1.Негайно особисто повідомити чергового адміністратора та директора про подію. до 30 сек. 2.Організувати ізоляцію місця розливу ртуті (огородити місце розливу ртуті) щоб не допустити переміщення дітей та педагогів через місце розливу ртуті. до 2 хв. 3.Подати сигнал (голосом по радіо, голосом при обходженні по коридору, або три довгі дзвінки) на проведення евакуації учнів та працівників з навчального закладу з того корпусу де розлита ртуть. Три довгі дзвінки, (механічний дзвінок) та команди голосом. Приклад: Увага Всім!!! В коридорі навчального закладу виявлено розлив ртуті всім негайно покинути навчальні класи. Зібратись на стадіоні навчального закладу. до 30 сек. 4.Після завершення екстреної евакуації вживає заходів щодо недопущення дітей у приміщення навчального закладу. 5.Зустрічає і супроводжує спеціалістів для проведення демеркуризації.
Дії при виникненні буревію, урагану, смерчу чи інших стихійних лих
до 30 сек.
Приклад: Увага Всім!!! Насувається (смерч, ураган, шквальний вітер) терміново закрити вікна та двері, відійти від вікон, не панікувати до 5 хв.
до 10 хв.
Збір учнів: коридор;
Дії при захопленні заручників в навчальному закладі: 1. Негайно проінформувати про факт захоплення заручників у навчальному закладі: - чергового адміністратора; - директора навчального закладу (особисто, або по телефону,чи передати через кого небудь) - чергового відділу МВС України за (тел: 102); - диспетчера відділу ДСНС (тел: 101); - при неможливості повідомити всіх - повідомте хоч одного з них. Негайно будь-яким способом
Дії при вибуху на території об'єкта: 1. У випадку вибуху необхідно негайно доповісти - черговому адміністратору; - директору навчального закладу (особисто, або по телефону, чи передати через кого-небудь) Негайно будь-яким способом 2. Організувати евакуацію персоналу з осередку вибуху, зруйнованих або ушкоджених вибухом приміщень; 3. До прибуття служби швидкої допомоги організувати надання постраждалим первинної медичної допомоги; 4. Організувати охорону місця вибуху і забезпечити його ізоляцію до прибуття компетентних органів; 5. При виникненні пожежі вжити заходів щодо гасіння власними силами і наявними протипожежними засобами.
Дії при надходженні погрози по телефону: 1.Зафіксувати дату, час і тривалість анонімного повідомлення, місце установки телефону, на який надійшло повідомлення, його номер і негайно доповісти черговому адміністратору або директору навчального закладу. Негайно будь-яким способом 2. Спробувати «зав'язати розмову» з анонімом і з'ясувати конкретну інформацію про його особу, професію, місце перебування і, якщо можливо, схилити до добровільного відмовлення від задуманої акції; 3.Під час розмови вжити заходів щодо запису фонограми анонімного повідомлення, визначення номера телефону анонімного абонента шляхом використання технічних можливостей даного телефонного аппарата та свого особистого телефону. 4. По пам'яті скласти докладний опис висловлених погроз або повідомлення а також висунутих ультиматумах зміст погроз характеристику його голосу та інших вимогах. 5. Забороняється обговорювати отриману від аноніма інформацію з іншими співробітниками;
Дії при виявленні підозрілого предмета на об'єкті: 1. Точно визначіть місце перебування підозрілого предмета 2. Дати вказівку не наближатися, не торкати, не розкривати, не переміщати знахідку, не заливати її рідиною, не засипати піском, не користуватися радіо- і електроапаратурою, переговорними пристроями; 3. Негайно доповісти - черговому адміністратору; - директору навчального закладу (особисто, або по телефону, чи передати через кого-небудь) 4. Опитуванням заявника й очевидців установіть час виявлення предмета; 5. При необхідності організуйте евакуацію персоналу, використовуючи маршрути, віддалені від місця перебування підозрілого предмета. |
АЛГОРИТМ ДІЙ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
щодо організації укриття дітей в захисних спорудах
Превентивні (попередні) заходи:
1. Навчальний заклад здійснює навчальний процес при умові наявності захисної споруди, вимоги до якої визначені в Кодексі ЦЗ, ПКМУ від 10.03.2017 року № 138, наказу МВС від 09.07.2018 року № 579 та комісійно визнані такими, що придатні до використання за призначенням в особливий період та обладнані всім необхідним, а саме:
– розрахункова кількість учасників навчального процесу не перевищує можливості використання даної захисної споруди;
– всі учасники освітнього процесу заздалегідь треновані та досконально знають свої дії за сигналами тривоги і під час заповнення захисної споруди (визначити маршрут та напрямок руху, своє місце в захисній споруді, виконувати команди старшого. Місце для кожного класу (групи) визначається під час тренувальних навчань і не змінюється );
– вихованці та учні безумовно виконують та дотримуються всіх вказівок педагогів, перебуваючи в захисній споруді не розходяться і залишаються разом з групою (класом);
– захисна споруда облаштована всім необхідним: учасники навчального процесу забезпечені місцями для сидіння (лежання) питною водою, одноразовим посудом, туалетом (у більшості європейських країн є вимога, щоб у кожному класі був набір для евакуації та допомоги, відро (може бути складним) та пакети для створення приватної зони для туалету), засобами аварійного живлення, медичними аптечками, найпростішими індивідуальними засобами захисту;
– кожен вихованець закладу дошкільної освіти та учень молодших класів повинен мати при собі записку (в кишені або нашивку на одязі) з інформацією (ПІП, домашня адреса, вік, ПІП батьків, контактні телефони);
– всі технічні та медичні працівники закладу заздалегідь закріплені за кожною групою (молодшим класом).
2. Сигнал тривоги передається через систему оповіщення, регіональне радіо та телебачення, а також на встановлений на телефоні застосунок “Повітряна тривога”.
У крайніх випадках або місцях, куди не дістають сирени, сигнали тривоги можуть передавати дзвони на церквах (даний порядок визначає орган місцевого самоврядування).
3. Правила заповнення захисної споруди при евакуації за сигналом “Тривога” для педагогів:
– заповнення захисної споруди здійснюється за відповідно визначеним звуковим сигналам, який, у разі потреби, може активуватися особою, відповідальною за оповіщення в навчальному закладі;
– педагогічний працівник (класний керівник, вихователь групи, вчитель -предметник) нагадує дітям про головну мету та правила евакуації: не говорити, не бігти, не штовхатися, не повертатися;
– педагогічний працівник бере з собою класний журнал, свої особисті речі, очолює групу дітей і визначеним маршрутом рухається разом з ними в захисну споруду;
– закріплені за кожною групою (молодшим класом) працівники закладу допомагають у проведенні евакуації;
– черговий працівник закладу перевіряє класи, групи, закриває (при необхідності) двері та вікна;
– після прибуття у визначене місце захисної споруди перевірити наявність усіх дітей за списком та доповісти керівнику.
Під час сигналу повітряної тривоги:
- Відповідальна особа вмикає систему оповіщення закладу.
- Вчитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків – про переміщення дітей до укриття.
- Необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет.
- Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники.
- Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу. А після завершення перевірки – прямувати до найближчого укриття.
- Учні, які перебувають на подвір’ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд.
- В укритті відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця.
- Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті.
- Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, аби учасники освітнього процесу виходили з укриттів колонами або групами.
- Під час переміщення до укриттів необхідно врахувати потреби інклюзивних груп і класів, якщо такі є. Наприклад, попередньо проводити з дітьми з ООП навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.
Чіткий порядок дій вчителя на випадок евакуації:
- Негайно організуйте евакуацію дітей з будівлі школи.
- Зберіть учнів і зробіть перекличку.
- Проведіть учням короткий інструктаж щодо пересування школою у безпечне місце.
- Повідомте адміністрації школи, хто з учнів перебуває разом з вами, а хто відсутній.
- Дізнайтеся, які аварійні виходи обстежені й безпечні.
- Якщо відчуваєте запах диму, закрийте дихальні шляхи щільно згорнутим предметом одягу та виведіть учнів.
- Коли прибудете на місце евакуації, зробіть повторну перекличку.
- Повідомте адміністрацію школи про те, що дісталися безпечного місця.
Додаток 2 до наказу Вовківської гімназії від 30.03.2023 р №32-од
Шляхи евакуації дітей та працівників закладу освіти до укриття
Кабінет №1 (1 кл. керівник Панченко О.М.) – евакуація через вихід №2
Кабінет №2 (2 кл. керівник Мамієнко Г.В.) – евакуація через вихід №1
Кабінет №3 (3 кл. керівник Ткач Н.В.) – евакуація через вихід №1
Кабінет №4 (4 кл. керівник Юркул Нат.В.) – евакуація через вихід №2
Кабінет №5 (5 кл. керівник Юркул В.Л.) – евакуація через вихід №2
Кабінет №6 (6 кл. керівник Приходченко Н.Г.) – евакуація через вихід №1
Кабінет №7 (7 кл. керівник Лемещук С.Ю.) – евакуація через вихід №1
Кабінет №8 (8 кл. керівник Веретенікова І.І.) – евакуація через вихід №1
Кабінет №9 (9кл. керівник Ткач О.А.) – евакуація через вихід №2
Приміщення для технічних працівників – евакуація через вихід №1
Спортивна зала – евакуація через вихід № 1
Шкільна їдальня – евакуація через вихід №2
Харчоблок – евакуація через вихід №2
Кабінет директора – евакуація через вихід №1
Кабінет відпочинку вчителів – евакуація через вихід №1