A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Вовківська гімназія Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

Статут школи

Дата: 20.03.2023 11:03
Кількість переглядів: 36

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням сесії Доброславської селищної ради

Одеського району Одеської області

від 31.01.2023р. № 1256-VIII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     СТАТУТ

ВОВКІВСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ

ДОБРОСЛАВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(код ЄДРПОУ – 34688969)

   (нова редакція)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

смт. Доброслав

2023 рік

 

 

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. ВОВКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ ДОБРОСЛАВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – заклад освіти) знаходиться у комунальній власності Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області.

1.2.Найменування закладу освіти:

Повне: ВОВКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ ДОБРОСЛАВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ;

Скорочене: ВОВКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ.

1.3. Місцезнаходження закладу освіти: Україна, 67503, Одеська область, Одеський район, село Вовківське, вулиця Молодіжна, будинок 41.

1.4. ВОВКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ ДОБРОСЛАВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ є юридичною особою, має печатку, штамп, бланки, ідентифікаційний код.

1.5. Форма власності закладу освіти – комунальна.

1.6. Засновником закладу освіти є Доброславська селищна рада Одеського району Одеської області, далі – Засновник (код ЄДРПОУ – 04378652; адреса: Україна, 67500, Одеська область, Одеський район, селище міського типу Доброслав, проспект Свободи, будинок 1).

Уповноваженим органом управління закладом освіти є Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради ( далі – УОКТМС).

1.7. Засновник або уповноважена ним особа здійснює фінансування закладу освіти, його матеріально-технічне забезпечення, організовує будівництво і ремонт приміщень.

1.8. Заклад освіти як суб’єкт господарювання є нчеприбутковим закладом, основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері дошкільної та загальної середньої освіти. Освітня діяльність провадиться на підставі ліцензії, що видається органом ліцензування відповідно до законодавства.

1.9.  Заклад освіти здійснює освітню діяльність на таких рівнях:

- дошкільна освіта - спрямована на реалізацію навчальних та виховних завдань для дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;

- початкова освіта - перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти;

- базова середня освіта - другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти;

1.10. Структурними підрозділами закладу освіти є:

- дошкільний підрозділ;

- початкова школа;

Структурні підрозділи діють відповідно до установчих документів закладу освіти та на підставі положень про них, затверджених керівником закладу освіти.

1.11. Мовою освітнього процесу в закладі освіти є державна мова.

1.12. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної, початкової, базової загальної середньої освіти.

1.13. Головними завданнями закладу освіти є:

- забезпечення реалізації права громадян на дошкільну та базову загальну середню освіту;

- виховання громадянина України;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

- виховання у дітей поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

  - розвиток особистості дитини, її здібностей і обдарувань, наукового світогляду; реалізація права дитини на вільне формування політичних і світоглядних переконань; виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей;

- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

1.14. Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, актами Міністерства освіти і науки України, наказами інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Доброславської селищної ради,  розпорядженнями Доброславського селищного голови, наказами Управління освіти, культури, туризму молоді та спорту Доброславської селищної ради й цим Статутом.

1.15. У закладі освіти забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

Примусове залучення учнів закладу освіти до вступу у будь-які громадські об’єднання, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених об’єднаннях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

1.16. Зміни до Статуту розробляються керівником закладу освіти та затверджуються засновником.

1.17. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах компетенції, передбаченої чинним законодавством України та цим Статутом.

1.18. Дошкільні групи та класи у закладу освіти формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування.

1.19. У закладі освіти формується внутрішня система забезпечення якості освіти згідно із Законами України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту».

1.20. Основним колегіальним органом управління закладу освіти затверджується, а відповідними органами самоврядування здобувачів освіти погоджується Положення про академічну доброчесність, яке закріплює моральні принципи, норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування осіб, що працюють та навчаються в закладі освіти.

1.21. Заклад освіти є інформаційно відкритим і підзвітним суспільству, формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність згідно із ст.30 Закону України «Про освіту».

1.22. Заклад освіти:

- забезпечує здобуття дошкільної, початкової та базової загальної середньої освіти; єдність навчання і виховання;

- формує освітню програму закладу освіти;

  - створює науково-методичну і матеріально-технічну базу для організації та здійснення освітнього процесу;

- забезпечує відповідність рівня дошкільної та загальної середньої освіти Державним стандартам дошкільної та загальної середньої освіти;

- охороняє життя і здоров’я дітей, педагогічних та інших працівників закладу освіти; формує у дітей засади здорового способу життя, гігієнічні навички;

- забезпечує добір і розстановку кадрів;

- планує власну діяльність та формує стратегію розвитку закладу освіти;

- дотримується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу; видає документи про освіту встановленого зразка.

1.23. Заклад освіти має право:

- проходити в установленому порядку державний аудит;

визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу; визначати варіативну частину освітньої програми;

- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

- бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб відповідно законодавства;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

- розвивати власну соціальну базу.

1.24. Медичне обслуговування дітей та відповідні умови для його організації забезпечується засновником і здійснюється відповідно до законодавства.

1.25. Відповідальність за організацію харчування учнів покладається на Засновника, УОКТМС та директора закладу освіти. Норми та порядок організації харчування дітей встановлюється Кабінетом Міністрів України, нормативними документами засновника та його виконавчого органу.

1.26. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Освітній процес у закладі освіти організовується відповідно законодавства, стратегії розвитку закладу освіти, освітньої програми та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.

Основою для розроблення освітньої програми є Базовий компонент дошкільної освіти та відповідний Державний стандарт базової середньої освіти.

Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.

2.2. На кожному рівні дошкільної та загальної середньої освіти освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх освітніх потреб.

2.3. На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує план роботи, що конкретизує організацію освітнього процесу.

2.4. Запровадження експериментальних освітніх програм можливе лише за рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

2.5. Освітній процес на рівні початкової та базової середньої освіти організовується за такими циклами:

- перший цикл початкової освіти – адаптаційно – ігровий (1-2 роки навчання);

- другий цикл початкової освіти – основний (3-4 роки навчання);

- перший цикл базової середньої освіти - адаптаційний (5-6 роки навчання);

- другий цикл базової середньої освіти – базове предметне навчання (7-9 роки навчання).

2.6. Освітній процес у закладі освіти організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань – 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і  закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

2.7. Заклад освіти здійснює освітній процес за очною (денною) формою навчання.

2.8. З урахуванням освітніх запитів у закладі освіти організовується індивідуальна форма здобуття загальної середньої освіти (екстернат, сімейна (домашня), і педагогічний патронаж) відповідно до Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України.

2.9. У випадку карантину та форс-мажорних ситуацій, спричинених техногенними, природними та іншими факторами, заклад освіти переходить з очної на іншу форму навчання (з використанням технологій дистанційного, змішаного навчання тощо).

2.10. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою у межах часу, встановленого відповідним навчальним планом.

Безперервна навчальна діяльність учнів закладу освіти не може перевищувати 35 хвилин(для 1 року навчання), 40 хвилин (для 2-4 років навчання), 45 хвилин(5-9 років навчання), крім випадків, визначених законодавством.

Тривалість канікул у закладі освіти протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів.

2.11. Зарахування учнів до всіх класів закладу освіти здійснюється на безконкурсній основі відповідно до території обслуговування та з інших закладів освіти згідно поданих батьками заяв.

2.12. Зарахування учнів до закладу освіти проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім першого класу).

2.13. У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу загальної середньої освіти. Переведення учнів до іншого закладу освіти здійснюється згідно «Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2018 р. №367.

2.14. Кількість учнів у класі закладу освіти не може становити менше 5 учнів.

У разі якщо кількість учнів не дозволяє утворити клас, учні можуть продовжити навчання в цьому закладі освіти за однією з інших(крім очної) форм здобуття повної загальної середньої освіти або в іншому закладі освіти із забезпеченням територіальної доступності.

2.15. Особи, які здобувають загальну середню освіту, проживають у сільській місцевості на віддалі більше 2 км і потребують підвезення до закладу освіти і у зворотному напрямку, забезпечуються таким підвезенням за кошти місцевого бюджету, у тому числі із забезпеченням доступності відповідного транспорту для осіб з порушенням зору, слуху, опорно-рухового апарату та інших маломобільних груп населення.

2.16. У закладі освіти може забезпечуватися індивідуальна освітня траєкторія учня.

2.17. Індивідуальна освітня траєкторія учня формується шляхом визначення власних освітніх цілей, а також вибору суб’єктів освітньої діяльності та запропонованих ними форм здобуття загальної середньої освіти.

2.18. Індивідуальна освітня траєкторія учня реалізується на підставі індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану, що розробляється педагогічними працівниками у взаємодії з учнем та/або його батьками, схвалюється педагогічною радою, затверджується керівником закладу освіти та підписується батьками.

2.19. У разі здобуття освіти за формою педагогічного патронажу, індивідуальний навчальний план складається в обов’язковому порядку, а у разі здобуття освіти за сімейною(домашньою) формою – за бажанням учня та/або його батьків.

2.20. Питання спроможності закладу освіти забезпечити реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії та розроблення індивідуального навчального плану розглядається педагогічною радою на підставі поданої батьками дитини письмової заяви (крім осіб з особливими освітніми потребами).

2.21. Заклад освіти на підставі письмових звернень батьків з особливими освітніми потребами утворює інклюзивний клас у порядку, визначеному законодавством.

2.22. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог і затверджується директором. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів та обдаровань.

2.23. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Першокласникам домашні завдання не задаються.

2.24. У закладі освіти визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання.

2.25. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове(тематичне, семестрове, річне)оцінювання, державна підсумкова атестація, зовнішнє незалежне оцінювання.

2.26. Формувальне, поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання учнів на предмет їх відповідності вимогам навчальної програми, вибір форм, змісту та способу оцінювання здійснюють педагогічні працівники закладу освіти.

2.27. Оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття початкової та базової освіти, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації.

2.28. Кожен учень має пройти державну підсумкову атестацію за кожний рівень загальної середньої освіти з державної мови, математики та інших предметів, визначених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, крім випадків, визначених законодавством.

2.29. Річне оцінювання та державна підсумкова атестація здійснюється за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, що видається учневі щороку у разі переведення його на наступний рік навчання.

2.30. Учні переводяться на наступний рік навчання після завершення навчального року, крім випадків, визначених законодавством.

2.31. Учні, які здобули початкову освіту та продовжують навчання у тому самому закладі освіти, переводяться на наступний рік навчання в порядку, визначеному законодавством.

2.32. Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують відповідний документ про освіту:

- свідоцтво про початкову освіту;

- свідоцтво про базову середню освіту.

2.33. Порядок виготовлення, видачі та обліку документів про освіту, вимоги до їх форми та/або змісту визначаються законодавством.

2.34. За особливі успіхи у навчанні, дослідницькій, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до учнів можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення: нагородження похвальним листом, грамотою, преміювання.

Рішення про заохочення(відзначення) учня приймає педагогічна рада закладу освіти.

 

  1. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Учасниками освітнього процесу в закладу освіти є:

- здобувачі освіти (учні та вихованці);

- педагогічні працівники;

- інші працівники закладу освіти; батьки учнів;

- асистенти дітей.

3.2. Статус учасників освітнього процесу, їхні права, обов’язки, трудові відносини (призначення і звільнення з посади), навантаження та інші види діяльності, атестація, тощо, визначаються законодавством про освіту, працю, охорону здоров’я, іншими нормативно-правовими актами, цим статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

3.3. Здобувачі освіти мають право на:

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

- якісні освітні послуги;

- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання; відзначення успіхів у своїй діяльності;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової діяльності тощо;

- безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці; повагу до людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

- користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

3.4. Здобувачі освіти зобов’язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених Державним стандартом для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- дотримуватися Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу.

3.5. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством про освіту.

3.6. Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

3.7. Для здобувачів освіти за рішенням педагогічної ради, можуть встановлюватися різні види морального стимулювання та матеріального заохочення, передбачені МОН, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та закладом освіти.

3.8. Шкода, заподіяна здобувачами освіти закладу освіти , відшкодовується відповідно до законодавства України.

3.9. У закладі освіти організовується харчування учнів та вихованців. Відповідальність за організацію харчування, додержання вимог санітарно-гігієнічних і санітарно- протиепідемічних правил і норм покладається на директора закладу освіти. Норми та порядок організації харчування учнів встановлюються Кабінетом Міністрів України.

3.10. Педагогічними працівниками закладу освіти можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, дотримуються норм академічної доброчесності, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.

3.11. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу освіти й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України "Про освіту" "Про повну загальну середню освіту" та  іншими  законодавчими актами.

3.12. Педагогічні працівники мають право на:

- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- педагогічну ініціативу;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

- користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу та послугами його структурних підрозділів;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності; захист професійної честі та гідності;

- безпечні і нешкідливі умови праці;

- участь у громадському самоврядуванні закладу; участь у роботі колегіальних органів закладу.

3.13. Педагогічні працівники закладу освіти зобов’язані:

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

- сприяти розвитку здібностей учнів (вихованців), формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі;

- дотримуватися педагогічної етики;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико- культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладу алкогольних напоїв, наркотичних засобів, інших шкідливих звичок;

- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу, виконувати свої посадові обов’язки.

3.14. Обсяг педагогічного навантаження вчителів та вихователів закладу освіти визначається на підставі законодавства і затверджується наказом директора закладу. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається освітньою програмою або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

3.15. Атестація педагогічних працівників є обов’язковою і здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників затвердженого наказом МОН.

3.16. Сертифікація педагогічних працівників відбувається на добровільних засадах виключно за їх ініціативою та відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників затвердженого Кабінетом Міністрів України.

3.17. Педагогічні працівники, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.

3.18. Особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника, протягом першого року повинні пройти педагогічну інтернатуру.

3.19. Педагогічна інтернатура організовується відповідно до наказу керівника закладу освіти, що видається в день призначення особи на посаду педагогічного працівника.

3.20. Виконання обов’язків педагога - наставника покладається на педагогічного працівника з досвідом педагогічної діяльності, як правило, не менше п’яти років за відповідною спеціальністю.

3.21. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку закладу, не виконують посадових обов’язків, умов колективного та трудового договорів або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до вимог чинного законодавства України.

3.22. Професійний розвиток та щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу здійснюється відповідно до чинного законодавства про освіту.

3.23. Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором, правилами внутрішнього трудового розпорядку та посадовою інструкцією.

3.24. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

3.25. У закладі освіти, за рішенням педагогічної ради та наказу директора, за рахунок власних надходжень та інших джерел, не заборонених законодавством, може встановлюватися педагогічним працівникам доплата, надбавки, премії та інші види заохочень.

3.26. Прийняття та звільнення з роботи господарсько-обслуговуючого персоналу закладу здійснює директор згідно з чинним законодавством. Їхні права та обов’язки регулюються трудовим законодавством, цим статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу.

3.27. Батьки учнів закладу мають право:

- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси учнів;

- звертатися до закладу освіти, органів управління освітою з питань освіти;

- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

- брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу;

- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

- отримувати інформацію про діяльність закладу, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі та його освітньої діяльності.

3.28. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

3.29. Інші права та обов’язки батьків або осіб, які їх замінюють, можуть бути обумовлені відповідними договорами.

У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад освіти може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

3.30. Представники громадськості мають право:

- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в закладі освіти; керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;

- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню закладу освіти; проводити консультації для педагогічних працівників;

- брати участь в організації освітнього та виховного процесу.

3.31. Представники громадськості зобов’язані дотримуватися статуту закладу освіти, виконувати накази  директора, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від усіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну, тощо.

 

  1. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

4.1. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:

  • засновник або уповноважений ним орган;
  • керівник закладу освіти;
  • педагогічна рада;
  • вищий колегіальний орган громадського самоврядування.

4.2. Директором закладу освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, має організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу.

Протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення рішення про переможця конкурсу Засновник або уповноважений засновником орган (УОКТМС) призначає переможця конкурсу на посаду та укладає з ним строковий трудовий договір.

             Трудовий договір укладається на шість років на підставі рішення конкурсної комісії. Після закінчення строку, на який укладено строковий трудовий договір, трудові відносини припиняються та не можуть бути продовжені на невизначений строк.

             З особою, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше, укладається трудовий договір строком на два роки. Після закінчення строку дії такого строкового трудового договору та за умови належного його виконання сторони мають право продовжити строк дії відповідного строкового трудового договору ще на чотири роки без проведення конкурсу.

Повноваження керівника закладу загальної середньої освіти визначаються законодавством та цим Статутом.

4.3. Директор закладу освіти діє від імені закладу та зобов’язаний:

- виконувати Закон України «Про освіту», Закон України «Про повну загальну середню освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

- планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;

- надавати щороку засновнику або уповноваженому ним органу пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;

- затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу;

- затверджувати посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти; організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

- затверджувати освітню (освітні) програму (програми) закладу загальної середньої освіти відповідно до цього Закону;

- створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

- затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечити її створення та функціонування;

- забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

- контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

- забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

- створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

- сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

- створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду

(контролю) за діяльністю закладу загальної середньої освіти;

- сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі загальної середньої освіти;

- формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу загальної середньої освіти;

- створювати в закладі загальної середньої освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

- організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;

- забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації", "Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України;

- здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;

- організовувати документообіг та звітність відповідно до законодавства;

- звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу освіти ;

- виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами закладу освіти , колективним договором, строковим трудовим договором.

4.4. Директор закладу освіти має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України "Про освіту", та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, установчими документами закладу освіти і строковим трудовим договором.

4.5. Колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада, повноваження якої визначаються Законом України «Про повну загальну середню освіту» і статутом закладу освіти.

Головою педагогічної ради школи є директор.

Усі педагогічні працівники закладу освіти мають брати участь у засіданнях педагогічної ради.

Педагогічна рада закладу освіти:

- схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;

- схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;

- схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

- приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

- розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;

- приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти;

- розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу освіти до її повноважень.

- засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

- рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами керівника закладу освіти та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у закладі освіти .

Члени педагогічної ради мають право:

- виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу;

- визначати кількість, тематику та терміни засідань педагогічної ради.

4.6. У закладі освіти можуть функціонувати методичні об’єднання, що охоплюють учасників освітнього процесу та спеціалістів певного професійного спрямування.

4.7. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори колективу закладу освіти. Порядок та періодичність скликання (не менш як один раз на рік), порядок прийняття рішень, чисельність, склад загальних зборів трудового колективу, інші питання діяльності, що не врегульовані законодавством, визначаються статутом і колективним договором закладу освіти.

Право скликати загальні збори мають працівники закладу, директор закладу, Засновник або уповноважений ним орган.

4.8. Загальні збори трудового колективу закладу освіти:

             - розглядають та схвалюють проєкт колективного договору;

             - затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;

- визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії з трудових спорів;

- обирають комісію з трудових спорів.

- загальні збори трудового колективу можуть утворювати комісію з питань охорони праці та здійснювати інші повноваження, визначені законодавством.

- рішення загальних зборів трудового колективу підписуються головуючим на засіданні та секретарем.

- рішення загальних зборів трудового колективу, прийняті у межах їх повноважень, є обов’язковими до виконання всіма працівниками закладу освіти.

Загальні збори:

- заслуховують звіт директора ;

- розглядають питання навчально-виховної, методичної діяльності закладу освіти;

- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядає інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;

- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників;

- у разі, коли директор не справляється зі своїми обов’язками, порушує клопотання перед засновником про його невідповідність посаді.

4.9. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства керівником і погоджується УОКТМС.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

4.10. У закладу освіти може діяти учнівське самоврядування з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо.

Учнівське самоврядування здійснюється учнями безпосередньо і через органи учнівського самоврядування.

Учні мають рівні права на участь в учнівському самоврядуванні, зокрема на участь у роботі дорадчих (консультативних із певних питань), робочих (робочих групах тощо) та інших органів учнівського самоврядування, а також вільно обирати та бути обраними до виборних органів учнівського самоврядування.

4.11. Учнівське самоврядування може діяти на рівні класу, паралелі класів та іншого структурного підрозділу закладу освіти .

Органи учнівського самоврядування утворюються за ініціативою учнів та можуть бути одноособовими, колегіальними, а також можуть мати різноманітні форми і назви.

4.12. Керівник закладу освіти сприяє та створює умови для діяльності органів учнівського самоврядування. Інші учасники освітнього процесу не повинні перешкоджати і втручатися в діяльність органів учнівського самоврядування.

4.13. З питань захисту честі, гідності та/або прав учнів закладу освіти керівник учнівського самоврядування має право на невідкладний прийом керівником закладу. Керівник закладу освіти зобов’язаний розглянути усну чи письмову вимогу керівника учнівського самоврядування про усунення порушень щодо честі, гідності чи прав учня закладу освіти та вжити заходів відповідно до правил внутрішнього розпорядку та/або законодавства.

4.14. Органи учнівського самоврядування мають право, але не зобов’язані вести протоколи чи будь-які інші документи щодо своєї діяльності.

4.15. Органи учнівського самоврядування мають право:

- брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;

- проводити за погодженням з керівником закладу освіти організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом закладу освіти;

- брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту у закладі освіти ;

- вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи закладу освіти , змісту освітніх і навчальних програм;

- через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.

4.16. Діяльність органів учнівського самоврядування не повинна призводити до порушення законодавства, установчих документів закладу освіти, правил внутрішнього розпорядку, прав та законних інтересів інших учасників освітнього процесу.

4.17. Батьківські збори школи (класу) - колективний орган батьківського самоврядування. Батьківські збори школи (класу) виконують такі функції:

-    обирають органи батьківського самоврядування;

- обирають своїх представників для участі в роботі громадського самоврядування школи;

- залучають батьків до участі в керівництві гуртками та іншими видами позакласної й позашкільної роботи;

- вносять на розгляд Ради закладу, педагогічної ради, директора та його заступників пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу в класі та школи;

- запрошують вчителів, вихователів, класних керівників, психологів, соціальних педагогів, представників державних органів управління, адміністрації до обговорення стану і перспектив роботи класу й школи, а також роз’яснення з окремих питань, що турбують батьків.

4.18. Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.

Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності закладу освіти можуть бути реалізовані виключно за рішенням керівника закладу освіти, якщо таке рішення не суперечить законодавству.

Рішення, заходи та форми батьківського самоврядування не повинні призводити до надання іншим учасникам освітнього процесу привілеїв чи обмежень за будь-якою ознакою, порушувати їхні права та/або законні інтереси, а також не можуть бути підставою для прийняття управлінських рішень, що не відповідають законодавству.

Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані оформляти свої рішення відповідними протоколами.

Працівники закладу освіти не мають права втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань органів батьківського самоврядування.

4.19. Керівництво закладу освіти та батьки здобувачів освіти складають договір про співпрацю та партнерство.

4.20. В закладі освіти можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

4.21. У закладі освіти за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів може створюватися і діяти піклувальна (наглядова) рада закладу освіти.

Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

4.22. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим Статутом.

До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти.

Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.

4.23. Наглядова (піклувальна) рада має право:

            - брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;

            - сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

            - аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;

 - контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти ;

 - вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;

             - здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

 

  1. МАТЕРІАЛЬНО - ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено на балансі.

5.2. Майно закладу освіти є власністю Доброславської територіальної громади в особі Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області.

5.3. Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

5.5. Керівництво закладу освіти має право користуватись рухомим і нерухомим майном, згідно чинного законодавства України та даного Статуту.

 

  1. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

6.1. Бухгалтерський облік в закладі освіти здійснюється централізованою бухгалтерією УОКТМС.

6.2. Заклад освіти за погодженням з УОКТМС має право на:

- формування структури закладу освіти та її штатного розпису;

- укладення відповідно до законодавства цивільно-правових угод (господарських договорів) для забезпечення діяльності закладу освіти.

6.3. Фінансування закладу освіти здійснюється з державного та місцевого бюджету відповідно до Бюджетного кодексу України.

Іншими джерелами фінансування закладу освіти можуть бути:

- доходи від надання платних освітніх та інших послуг;

- благодійна допомога відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації;

- гранти;

- доходи від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання юридичним та фізичним особам згідно із законодавством без права викупу;

- інші джерела фінансування, не заборонені законодавством.

6.4. Отримані закладом освіти кошти повинні бути використані відповідно до його установчих документів, зокрема для організації та забезпечення його діяльності, та не можуть бути вилучені в дохід державного або місцевого бюджету, крім випадків, передбачених законом.

6.5. Штатні розписи закладу освіти затверджуються керівником закладу на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, за погодженням начальника УОКТМС.

6.6. Порядок діловодства в закладі освіти визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України.

6.7. Правові засади володіння, користування і розпорядження майном закладу освіти визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими актами законодавства.

6.8. Майно, у тому числі земельна ділянка закладу освіти у разі її ліквідації або зупинення її діяльності, відповідно до рішення засновника може бути використане виключно для забезпечення здобуття освіти, надання послуг у сфері соціального захисту, культури та охорони здоров’я, у тому числі на засадах державно-приватного партнерства. Відповідне майно не може бути предметом застави, стягнення, джерелом погашення боргу, щодо такого майна не можуть вчинятися будь-які дії, наслідком яких може бути припинення комунальної власності на таке майно.

Заклад освіти не може бути приватизованим або в будь-який інший спосіб переданим у приватну власність.

6.9. Доходи (прибутки) або їх частини, отримані закладом освіти не можуть розподілятися Доброславською селищною радою як засновником серед працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб.

6.10. Доходи (прибутки) закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на утримання школи, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених даним статутом.

6.11. Звітність про діяльність закладу освіти встановлюється відповідно до законодавства.

 

  1. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1. Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально- культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями, фондами та освітніми асоціаціями.

7.2. Заклад освіти має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з освітніми закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, фондами, громадськими об'єднаннями інших країн.

7.3. Участь закладу освіти у міжнародних програмах, проєктах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється у встановленому законодавством порядку.

 

  1. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

8.1. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами, що діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Законами України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту»

8.2. Формами заходів державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти є:

- плановий (позаплановий) інституційний аудит;

- позапланова перевірка.

8.3. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит, позапланові перевірки відповідно до цього Закону та згідно з порядками, затвердженими центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

8.4. За ініціативою керівника закладу освіти відповідно до вимог Закону України "Про освіту" за рахунок коштів засновника, інших джерел, не заборонених законодавством, та з урахуванням особливостей, визначених Законом «Про повну загальну середню освіту» може проводитись громадська акредитація закладу.

8.5. Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа (УОКТМС):

             - здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;

  - здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

8.6. Інші форми контролю визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, порядком, визначеним Міністерством освіти і науки України.

 

  1. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

9.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміна типу) закладу освіти  приймає засновник у порядку, встановленому чинним законодавством.

            При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) закладу освіти її працівникам, здобувачам освіти, гарантовано дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.

            Реорганізація закладу освіти відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, у випадках ліквідації за рішенням суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

            З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо правління закладом освіти .

9.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу освіти , виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Доброславській селищній раді Одеського району Одеської області.

9.3. Реорганізація і ліквідація закладу освіти допускається лише після громадського обговорення проєкту відповідного рішення засновника.

9.4. У випадку реорганізації права та обов’язки закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства, або визначених закладів.

9.5. У разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти засновник зобов’язаний забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити здобуття базової середньої освіти.

9.6. При реорганізації чи ліквідації закладу освіти працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

 

10.ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

10.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться відповідно до чинного законодавства.

10.2. Зміни і доповнення до Статуту набирають чинності з моменту їх державної реєстрації відповідно до запису у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

10.3. Питання, які не врегульовані даним Статутом, вирішуються в порядку, визначеному чинним законодавством України.

 

 

 

Доброславський селищний голова                                             Людмила ПРОКОПЕЧКО


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень